Jeszcze nas nie polubiłeś? Do dzieła!:)

Wyraź opinię, wypełnij ankietę o twoim klubie

włącz .

Liczbę osób zainteresowanych wynikami Lecha szacuje się na setki tysięcy, poszczególne informacje docierają nawet do miliona odbiorców. Wszystkim im zależy na powodzeniu klubu, a nie zawsze mogą wypowiedzieć się na temat różnych aspektów jego funkcjonowania. Teraz mają okazję. Klub, współpracując z firmą Sport Analytics i korzystając z konsultacji ze stowarzyszeniem kibiców, rozpisał ankietę o nazwie „Twój Kolejorz. Wyraź opinię o Lechu”.

W ankiecie tej respondenci odpowiadają na dziesiątki pytań dotyczących komfortu na stadionie, częstotliwości przychodzenia na mecze, sposobu kontaktowania się z klubem i pozyskiwania informacji. Na odpowiedzi trzeba poświęcić 15-20 minut, nie koniecznie za jednym razem, można tę czynność przerwać i wrócić do niej za jakiś czas nie marnując tego, co już zostało wypełnione. Co ważne, badania te będą powtarzane cyklicznie, raz lub dwa razy podczas sezonu. Nie inaczej dzieje się w klubach zachodnich, choćby angielskich, choć tam problemy, a tym samym pytania, są zupełnie inne.

Badanie zostanie przeprowadzone na reprezentacyjnej próbie 2378 osób, co pozwala uwzględnić błąd statystyczny. Firma Sport Analytics wyniki ankiety po opracowaniu przekaże do klubu, ten zaś podsumuje je, przekaże stowarzyszeniu kibiców Kolejorza, opublikuje. Szczególną wartość będzie miało porównywanie badań do poprzednich – pozwoli przekonać się, jak zmieniają się opinie kibiców, jak władze klubu na nie reagują.

Kibice, zwłaszcza w ostatnich latach, odnoszą wrażenie – i często dają temu wyraz, choćby w wypowiedziach na forum – że tylko im zależy na powodzeniu drużyny. Tylko oni przeżywają traumę po historycznych klęskach, tylko oni uważają, że gra drużyny przez cały niemal sezon bez napastnika to zjawisko nie do przyjęcia. Chcieliby, by władze klubu zaczęły reagować na niepowodzenia i dostrzegać kryzys w drużynie wcześniej niż wtedy dopiero, gdy trzeba wdrażać działania ratunkowe, wyrzucać trenera. Najlepszy marketing do niczego się nie przyda, gdy drużyna nie będzie rosła w siłę, gdy na uzyskiwanie sportowych sukcesów nastawi się tylko ligowa konkurencja.

Nie znaczy to jednak, że takie badania, jak te, które prowadzone są obecnie, do niczego się nie przydadzą. Są bardzo potrzebne, jeżeli zostaną dobrze wykorzystane pomogą poprawić wiele elementów codziennej (lub tylko meczowej) współpracy fanów z Lechem. Konieczne jest przy tym stałe przekonywanie kibiców, że jedynym celem Lecha nie jest przetrwanie.

Ankietę znajdziemy na stronie internetowej klubu - www.lechpoznan.pl